Wat kost backoffice dienstverlening?

Wat het uitbesteden van een back office precies kost is afhankelijk van diverse factoren, zoals het aantal medewerkers en de contractvorm.

Het uitbesteden van de backoffice is in veel gevallen zelfs goedkoper dan wanneer u alles zelf doet. Reken maar eens uit wat u als intermediair kwijt bent aan de personeelsadministratie, het beantwoorden van vragen van medewerkers, het bellen van debiteuren, het betalen van loon en/of ziektegeld. Vergeet vooral het tarief van uw accountant niet!

Bij ons betaalt u een inkooptarief voor ieder gewerkt uur van uw flexkrachten. De opbouw van het tarief ziet er in de meeste gevallen als volgt uit:

Bruto uurloon X omrekenfactor = tarief (excl. BTW)

De omrekenfactor is inclusief:

  • Reservering van vakantiegeld, vrije dagen en pensioen
  • Afdrachten van werkgeverspremies
  • Dekking van de ziektekosten

Het verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs bij de opdrachtgever is de marge die u als intermediair verdient.

Offerte aanvragen

Het maken van contracten is maatwerk en afhankelijk van de specifieke situatie en behoeftes van een ondernemer, daar gaan we samen mee aan de slag!

In onze berekening worden naast de vaste wettelijk verplichte werkgeverlasten, ook zaken als de ziekteverzuim-verzekering en pensioenmogelijkheden opgenomen.
Meer weten over onze contractmogelijkheden en onze tarieven?

Neem dan contact met ons op!